Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

Campingliv!!

Av Hübinettans Kennel - 9 maj 2016 18:33

Visst finns det de som undrar hur man orkar fara på utställning så ofta men det är ju inte bara utställning det handlar om. Visst det är huvudorsaken men framförallt så händer det alltid roliga saker runt omkring. Vi är ett gäng som reser runt tillsammans träffas och äter, dricker och har kul ihop. Vi delar på matbördan och det är kul för man får prova på olika saker hela tiden. Helgen som var så var det i Lidköping vi var och det var första riktiga sommarhelgen. Hundarna är alltid med oss och de älskar dessa resor. Hoppar så fort de kan in i bussen när det är dags för avfärd.

Camingqueens!!

 

Vem kan tro att vi bor intill en rondell. Men så var det ju utställning och denna gång var det Bishop och Hilda som fick föja med. För Hilda var det första gången i bussen men det klarade hon galant. Hon showade glatt första dagen och blev tvåa i sin klass med HP. Bishop blev tvåa i championklass och slutade som fjärde bästa hane!!

Dagen därpå delade vi på oss jag for med mina hundar till Tånga Hed och Helene stannade i Lidköping. Det var mina snälla valpköpare Marianne och Joar som tog mig till Tånga hed. Där väntade Sandra och vi hade en mycket varm och trevlig dag där.  Hilda blev bästa valp 6-9 månader och Bishop blev bäst i rasen. Så stolt över mina duktiga hundar som orkade när det var så varmt denna dag.

Hilda                               Bishop

   

Hemma då ja där är ju Kyra som går i väntans tider idag är det dag 60 så det är ett par dagar kvar!! Och nu har häggen slagit ut och det ligger en söt lukt över hela trädgården!! Det luktar sommar!!!

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards