Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 2 april 2017

En dag i Nykvarn!!!

Av Hübinettans Kennel - 2 april 2017 10:52

Vad gör man då i Nykvarn? Jo ett BPH!

Det tar omkring 45 minuter och innehåller 8 olika moment. Syftet är att få en bild av hur hunden reagerar på och hanterar olika situationer. Det handlar bland annat om att möta främmande personer, leka och arbeta för att komma åt mat samt att stöta på överraskningar. Att beskriva med ord är svårt så jag har försökt få bilder på de olika momenten. De som var med var: Hübinettans Dodge Custom Royal aka Castor, Hübinettans Blue Bell aka Daisy, Hübinettans Dante Aligheri aka Sigge, Hübinettans Christine de Pisan aka Klara, Hübinettans Klara av Assisi aka Elsa. De tre sista är syskon och det var kul att se hur lika de var i vissa moment. Återkommer till det. Hilda skulle också varit med men det var inte hennes dag så jag valde att inte göra det med henne.

Första momenten var möte med människor och kontakt samt hantering.


Det är Daisy och Castor som visar upp det!!

       

Så var det dags för lek och det var mycket populärt det hade de kunnat forsatt med mycket låäge. Vi fick lura dem lite så de kom tillbaka till oss.

Här är det en glad Sigge,  Klara som vill ha leksaken och Elsa som försöker ni kan inte ta mig!!! De tre syskonen var verkligen på G i detta moment!

        

Även Daisy var leksugen

 


Så var det mat och man tittade på hur energisk de var och alla försökte verkligen få maten höll ut hela tiden.

Elsa ville verkligen ha de gömda korvarna!!

Överraskningsmomentet är alltid spännande att se hur de reagerar. En gubbe som flyger upp ur marken hur ofta träffar man en sådan!! Men det löste sig bra.


Sigge och Daisy sa att den var faktiskt okej men ful!! Klara hon godkände den också!!


      

Skrammel var det också och det gillade inte klara men de andra tyckte jaha det var det.

Sigge och Klara visar skrammellådan här.

     

Men så kom fula gubben och den kan ju verka hemsk men de löste det var och en på sitt sätt. Castor han hoppade upp och gav den en puss.

Det är Daisy Castor och Sigge som möter den fula gubben!!


           

Näst sist var det underlaget och det vill syskonen först inte upp på men sedan var det bara på det och fort gick det. Jag höll halka omkull men höll mig på benen. Castor och Daisy de bara gick.

Klara, Elsa och Castor visar detta



     

Till sist var det skott och då valde vi att avstå från skott på Klara för att hon tyckt skramlet varit otäckt. Men de andra bryddde sig inte och Elsa hon sprang till skytten för att hälsa!! Tyvärr inga bilder på detta men några bilder har jag när de stoltserar med sina rosetter och på pappa Franke, Hübinettans Dandelion, som var och träffade sina barn Tack alla ni som kom så vi kunde genomföra detta BPH. Synd att det var så kallt men vi överlevde ju det och värmen kom när vi var klar.

Pappa Franke   Elsa Klara systrarna Klara och Elsa samt Castor!

         




.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards