Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 13 april 2017

En "liten" kennelrapport!!!

Av Hübinettans Kennel - 13 april 2017 09:30

Så här före påsk har det varit full fart här hos oss på Hübinettans och det mesta har handlat om hundar. Vi hade en riktig vårhelg så det blev många utetimmar i trädgården.Men för at börja med vad som hänt så ska jag nämna att Björn, Hübinettans One Vision, har nu blivit röntgad med resultatet A+B på sina höfter. Björn är en snäll kille som lever med katter och barn. Han är utställd en gång och fick då ett Reservcert. Han kommer nu att stå till förfohgande för avel.


 

På fredagen flyttade också Elsa, H Klara av Assisi till sitt nya hem på Åland. Hon får ett fint hem hos Patricia och Yngve som har vana av wheaten.

 

Så kom Nicole för att vara här ett par dagar samt att ta hem gamle Kviven till Tyskland. Vi hade ett par trevliga dagar och Kviven fick tillbringa sina sista dagar i Sverige med sin favorittjej Lizzie. Det gamla paret möttes i Berlin för sex år sedan och detta resulterade så småningom i en underbar kull på åtta valpar.

 


Helgen fortsatte med olika saker Bishop kom på besök för bad och kammning.

 

Klara ville leka så Elisabeth kom ut och satt i solen och vitittade på när hundarna rasade runt. Inte nog medPetra kom med Elli och så var det fullt fart igen.

           

På söndag kom Lillemor från kennel Dog rose gold och vi bestämde oss för att premiärgrilla i det vackra vädret. Hon hade även med sig Mira en dotter till H Rapunzel. 

     

Måndag blev det en vilodag för oss och hundarna men på tisdag var det dags att fara på handlerkurs för Gerard

O´Shea. Det blev en kväll med full fart. Många wheaten var där och från mig var det Walle, Bella, Rizzo, Vittra och Elli. 

Ser redan fram mot nästa gång. Här kommer lite bilder från kvällen och nu är det dags för mig och Walle att åka till Lappland och fira påsk med Jacob och Selina.

               





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards