Hübinettans Kennel

Alla inlägg under augusti 2017

Av Hübinettans Kennel - 28 augusti 2017 20:20

Jag är så glad och stolt över min valpköpare Marianne Berglund!!! Marianne köpte Hübinettans Blue Bell aka Daisy av mig för ca fyra år sedan. Daisy visade att hon gillade att spåra och nu har hon och Marianne gått tre viltspårsprov och tagit titeln Viltspårschampion!!!Det är mig veterligen kennelns första men inte sista viltspårschampion. Så GRATTIS igen och så himla bra jobbat!!

   

Av Hübinettans Kennel - 27 augusti 2017 20:47

Wheatenfestivalen är en mycket trevlig utställning. Bra arrangerat och väldigt trevligt runt ringen. Det spelar egentligen inte så stor roll hur det går men möjligheten att träffa valpköpare och fodervärdar i denna miljö är jätteskoj. Egentligen hade jag inte alls tänkt åka dit men jag vet ju hur trevligt det brukar vara. Det var sju hundar anmälda från mig men två hade fått förhinder att komma.  Detta är utställningen som många har som sin första utställning där man provar detta med utställlning. Man hjälper varandra uppfödare emellan och som sagt det är en trevlig dag.

Den enda hund jag anmält själv var Walle som slutade som fyra i en stor championklass.  Men innan honom var Totte, Hübinettans Torsten på skorsten,  som hans matte ställde så fint. Totte han har verkligen utvecklats på ett år här kan ni se bild på hur han såg ut för ett år sedan och nu, Han är en kille på den större skalan 51 cm.

   

Lilla Elie var också med, Hübinettans Elodie, hon var så duktig.

 

Vittra var också med och blev tvåa i unghundsklass!

Så var det Mynta som ställdes  för första gången och det fixade matte Anne galant. Mynta, Hübinettans Dodge Regent, fick fin kritik och med lite träning kommer hon fixa detta galant.

 

Jag ställde också Freja, Bishops dotter, och hon vann unghundsklass och blev Best in Show unghund!!!Men som sagt en solig dag och en mycket välorganiserad utställning!!! Vi kommer igen!!!!

Av Hübinettans Kennel - 22 augusti 2017 20:52

Jag har aldrig varit på Bornholm och såg verkligen fram mot att fara dit. Vi dvs Sandra och jag kom med en sen färja och när vi kom fram ösregnade det. Men vi hade åkt långt och ville gärna sova så vi for till vår camping och somnade direkt. Sedan var det upp i ottan för dagens  utställning. Jag hade med mig Lillan  och Bishop och första dagen blev så att Bishop blev andra bästa hane med cert och Lillan blev bästa tik med cert och dansk champion. Bishop blev då äben Nordisk champion!!

 Dagen därpå var det en internationell utställning Bishop blev inte placerad  men Lillan blev andra bästa tik med reservcacib,

 Så kom vi till sista dagen och då blev Bishop bästa hane med CACIB oj vad glad jag blev- Sedan slutade han som bäst i rasen. Lillan blev andra bästa tik och fick ocskå CACIB. Jag är så himla glad för detta! En helg att minnas!! Och kolla vilken

in championrosett!! Samt Nordisk Championrosett!!!


     


            

Av Hübinettans Kennel - 21 augusti 2017 19:06

Ikväll är det sista natten med gänget . Det är alltid lite vemodigt att skiljas från de små. Men nu är de åtta veckor och det är dags att flytta till sina nya hem. Idag har vi varit och besiktat dem och det gick bra. De åkte bil och sa inte ett pip. Ingen spydde eller något annat. När veterinär Bodil kom in sjöng hon på "Märk hur vår skugga" en av Bellmans kompositioner. Här kommer några bilder från idag.  Alla valpar är sålda men vi har ev en ny kull på gång om det nu går bra mer om den nedan.

       

Andra saker som hänt är att Helen Loning och Hübinettans Kriemhild, Vera, har gått upp ett steg i agility till klass två. Jag är så stolt över er!!

 

I Norge var Janne och Selma, Hübinettans Perfektibel Lollipop, på utställning och den lilla damen blev tvåa i juniorklass med CK: Grattis till er!!


Mer om detta med valpar då: Jag har gjort en kombination som betyder väldigt mycket för mig. Den går tillbaka till flera av mina första hundar. Bland annat Orvar, Lotta och Ozzy. De jag parat är är Gunn, Hübinettans Gunn från Dragarbrunn och Ozzy. Hübinettans Midnight Special. Båda har irländsk päls och har A-höfter. Båda har gjort bra mentaltester och är skottfasta. Gunn är en storstadsbrud som bor mitt i Stockholm. Ozzy är en lantkille som bor med en annan hane och har jobbat på ett dagcenter för handikappade. Gunn är sparsamt utställd men har excellent och Ozzy är svensk, norsk och dansk champion dvs även nordisk champion samt har även CACIB. Tyvärr har jag ingen ny bild på Gunn men det kommer. Men här är de två!!!

   



Av Hübinettans Kennel - 15 augusti 2017 21:18

Upp tidig i ottan och iväg. Har alltid svårt att sova när jag vet jag måste upp tidigt och så var det även den denna gång. Sandra hämtade upp mig och Walle och så bar det iväg mot Askersund. På plats var Aragon, Vittra och Sigge.Vi skulle gå in som första ras så det var Aragon som skulle in först , Hübinettans Double Sensation, och han tycker detta är jättekul. Han blev tvåa i juniorklass med Ck och han är bara nio månader samt att han slutade som femte bästa hane med reservcert!!!

 

Sedan var det Sigges tu och han fich VG men visades så bra av Felix. Så var det dags för Walle som vann championklassen och blev så småninigom BIIM med CACIB!!

 

Vittra ställdes i unghund och skötte sig bra och  fick excellent.

 

Eftersom jag tycker det är så kul att gå in med en grupp gjorde jag det och vi fick HP och blev bästa grupp. Fyra individer från fyra kombinationer och domaren påpekade att alla hade så fina huvuden.

 


Av Hübinettans Kennel - 14 augusti 2017 19:37

Grabbarna leker och busar mycket nu. De älskar folk och vill gärna ha sällskap.  Skosnören och andra snören är toppen tycker de. Dem kan man dra i och kampa med. Ikearåttor är en annan favorit. Det är nu endast Korpral Molberg som inte har något hem. Så hör av dig om du skulle vilja äga en underbar liten kille!! Bild på Korpralen finns längre ner i bloggen han är den gröne!!!

         

Av Hübinettans Kennel - 12 augusti 2017 19:09

Tänk vad tiden går fort. Nu är killarna sju veckor!! Idag har de fått bli lite klippta och fotade på bordet! Har också bestämt vem som ska heta vad!!!

Hübinettans Bacchus

 

Hübinettans Bellman

 

Hübinettans Korpral Mollberg

 

Hübinettans Mowitz!!!

 


Av Hübinettans Kennel - 9 augusti 2017 09:19

Här kommer några nya bilder på killarna. De är nu 6,5  veckor gamla och älskar att vara ute och springa. De älskar sin mat som är vom och hundemat puppy. De är gosiga och vill gärna bli ompysslade och sitta i knä.Titta själv på dessa sötnosar alla med olika personligheter!!!

         

Ovido - Quiz & Flashcards