Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av Hübinettans Kennel - 5 oktober 2017 18:34

Ett litet tag sedan jag skrev här men tro inte att det inte hänt något för det. Det har varit kalas!! Ända sedan jag var liten har jag älskat kalas. Mina morföräldrar hade ofta stora kalas och där fick jag vara med så det är som om det ligger i blodet.

Men jag ska börja med något annat. Husbilen är ju som ett andra hem för oss, mig och Helene, och nu har vi byggt ut!! Har nämligen skaffat ett förtält så vi kan sitta och mysa under regniga dagar och kvällar med ett alldeles speciellt element så det blir varmt och gott. Detta skulle vi testa att sätta upp när vi åkte till Åland på utställning. Det gick bra och mysigt blev det. Ni kan se det på bilderna och även elementet!!


Under uppsättning och inuti!!

       

Bishop och Archi samt elementet!!!

 

Men så till detta med kalas det blev det i två dagar. Fredagkällen var vi och åt en god middag på Bodegan på Eckerö och när vi kom hem hade Mia fixat en tårta med sextio ljus och jag lyckades nästan bläsa alla på första försöket!!!
    

Dagen därpå var det utställning och som altid är det en trevlig sak på Åland. Nu fick väl inte mina hundar det jag ville ha men både Lillan och Bishop fick excellent med CK.

Lillan                                       Bishop

   

Så blev det middag igen på Bodegan och rester av tårtan. Man for hem efter en alldeles underbar helg med goda vänner och många skratt!!!


Ovido - Quiz & Flashcards