Hübinettans Kennel

Alla inlägg under mars 2018

Av Hübinettans Kennel - 23 mars 2018 09:31

Tänk vad tiden går fort! De små är redan över tre veckor gamla och har verkligen börjat fara runt i lådan. De har fått sina kennelnamn som även denna gång är namn på liljor efter mamma Lily of the Valley! Namnen är:

Hübinettans Lillium Matrix

Hübinettans Lillium Matchwinner

Hübinettans Lillium Nightflyer

Hübinettans Lillium Anastasia

Hübinettans Lillium Black Beauty

Det finns också eventuellt två valpar kvar att  tinga en tik och en hane hör av er om ni är intresserade. 

Här kommer några bilder på sötnosarna!!

               

Av Hübinettans Kennel - 8 mars 2018 19:26

Nu har valparna hunnit bli drygt en vecka. De växer och frodas och mamma Lillan pysslar om de små. Är ni intresserade av denna fina kull så hör av till mig. Vi söker också fodervärdar i närheten av Västerås.

Så lite nya bilder på de små!

         

Av Hübinettans Kennel - 7 mars 2018 18:22

Ja just så var det en svenska och en finska bestämde sig för att åka till Baltikum och närmare bestämt Litauen och Vilnius!!

 

Tre dagar skulle det bli utställningar. Men när vi skulle ta oss till Vilnius från Riga så ville Marias gps inte vara med. Den hittade alla andra länder utom Litauen. Så det blev Google maps och den tanten, som Maria sa, hade nog fått betalt av lettiska turistbyrån för det var inte precis raka vägen hon förde oss. Nåja fram kom vi och efter en hel del kringelkrokar. Det var kallt och snöigt så man ville inte vara ute. Jag är glad att jag har dubbdäck när jag såg alla som slirade runt i snön. Vi checkade in på vårt hotell åt en god middag och sedan var det godnatt.

       

Så upp och iväg på morgonen till utställningsplatsen.  Jag trodde jag skulle in tidigt så jag var jättestressad  när vi stod i kön in men jag hade läst fel och skulle in som näst sista ras.

In gick jag och det var Bishop som skulle in först och denna dag och han blev tvåa efter en hane som var internationell champion redan så han fick CACIB. Och blev därmed Internationell champion!!! Mina snälla fina pojk!!!

Sedan var det Klaras tur, H Christin de Pisan, och hon vann öppen klassen och fick Cert!!

   

Dag två var ingen succe men det var däremot dag tre när Klara åter tog Cert och CACIB samt blev bästa tik och BIM!!

   

Sedan blev lite bus i snön och när Maria var klar så blev en snabb färd tillbaka till Riga för att hinna med båten hem till Sverige och denna gång följde vi inte Googletanten utan vägskyltarna och tänk så mycket fortare det gick. Med tio minuters marginal hann vi med båten.

Någon har kanske lagt märke till en tredje hund på bilderna och det min lille Putin eller Putte som följde med mig hem till Sverige mer info om honom kommer.

 

Till sist ett stort tack mitt ressällskap Maria Åbonde som gjorde denna resa möjlig och tänk vad vi är duktiga på att hitta!!!!




Ovido - Quiz & Flashcards