Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 1 maj 2018

Very good= mycket bra!!!

Av Hübinettans Kennel - 1 maj 2018 09:44

Så kan man kanske sammanfatta söndagens utställning. Ingen höjdardag för mina hundar utom en. Men är ändå väldigt nöjd med deras prestationer. Men ska börja med en jätterolig nyhet som  kom från Norge på lördagskvällen. Akita,  Keep Sparkling Autumn Ablaze,  som är Walles dotter blev Bäst i rasen, BIR, och tog Cert. Stort grattis till uppfödare Wenche Hell!!!

 

Så var det då den nationella utställningen på Rocklunda i Västerås. Sex hundar från mig var där och tre fick excellent och tre very good. Det var Bacchus som var först ut  och det var första gången på en offciell utställning. Han slutade trea i juniorklass med excellent! Så var det Aragon som fick very good. Rizzo och Castor excellent.


Castor                             Aragon

   

Sist ut var Gunn och Vittra som båda fick very good.

Gunn

 

Men så kom vi hem lite besvken var man ju men som kom mer glädjande nyheter från Norge. Selma, Hübinettans Perfektible Lollipop hade blivit BIM och tagit cert. Så dagen slutade bra i alla fall. Grattis till Janne Nervik som äger henne!!!

Selma

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards