Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 22 maj 2018

Championresa!!!

Av Hübinettans Kennel - 22 maj 2018 22:06

I helgen som var gjorde vi en utflykt till Finland. Vi lämnade ett lite grått Stockholm vi hade ju tänkt njuta på soldäck men tji fick vi. Men vi satt ute en stund och det kom ett gäng glada taiwaneser som så gärna ville prata med oss och klappa våra hundar.Det blev en lugn resa över med inte så mycket gung. För Viola och Castor var det första gången de föjde med på en sådan tur och det klarade de galant.

 

Väl framme i Helsingfors styrde vi kosan mot Hamina. Vi följde GPS.en och hamnade någonstans ute i buschen ca två mil från ryska gränsen. Inte en människa att fråga men vi hittade till slut en som sa vi var på rätt ställe. Hela fredagen vräkte det ner regn så vi tillbringade mesta tiden i bussen med korsord och andra nöjen. 

 

Så var det dags för utställning och som tur var sken solen denna dag. Det var ju Castor, Hübinettans Dodge Custom Royal, och Viola, H Purple Eye som skulle ställas. Först ut var Castor som blev andra bästa hane med reservcert och nordiskt reservcert. Viola vann unghundsklassen och fick CK.

   

Vi packade ihop och for tillbaka till Helsingfors för ännu en utställning. Även där tillbringade vi kvällen på en parkeringslats men nu i solsken. Hundarna gillar verkligen husbilen. Och jag fick göra en ny bekantskap med irländska varghundar oj vad mäktiga de är

     

Utställningsdags igen då och vi skulle in sent så vi tog det bara lugnt på morgonen. Castor skulle in först och vann championklassen och blev sedan bästa hane samt bäst i rasen. Eftersom det var en internationell utställning fick han också CACIB och blev finsk champion. Viola vann sin klass med CK så stolt över mina fina hundar. Castor är min sjätte finska champion.

 

Tyvärr kunde vi inte stanna  till finalerna för vi var tvungen att hinna med båten. Hejdå Helsingfors och vi har haft en superhelg. Tack Sandra för du följde med. Väl hemma tog jag en bild på Castor och alla hans rosetter och pokal.

    

Det har varit fler Hübinettanhundar ute och tävlat i helgem

Malik H King Trushbeard ställdes i Skåne och fick excellent och CK

Rizzo, H Daffodil var på Åland och blev andra bästa hane med reservcert.

Så stolt över dem. Nu inväntar vi valpning Kyra har bara några dagar kvar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards