Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 10 juli 2018

Sommar och sol!!

Av Hübinettans Kennel - 10 juli 2018 10:59

Sommaren har hittils varit sol och värme. Har inte hunnit skriva så mycket. Vi har  liksom haft fullt upp med stora hundar, valpar och barnbarn samt en del utställningsresor. Vi for en sväng till Alfta och det var mycket varmt. Vi människor gillade det men det var värre med hundarna. Som vanligt var vi ett trevligt gäng som möttes där och grädden på moset var att barnbarnet Jacob var med och campade med husbilen det gillade han. Han var även riktig delaktig i utställningen.  Sprang runt och fotade med min telefon. Resultatet var väl inte det bästa men kul hade vi. Castor blev fjärde bästa hane excellent och CK. Bella, Hübinettans Thumbelina, som inte varit med på länge tyckte det var lite läskigt och fick VG. Här ser ni camparen!!!

   

Det var som sagt varmt och vi stannande på vägen för att bada men den ende som uppskattade badet var Castor, Jo jag blötte även benen och det var inte kallt. Som typiskt i inlandssjöar växte det vackra näckrosor där!

 

Så blev hem och ladda om. Jacob for hem efter över en vecka hos mormor med många roliga äventyr. Jag laddade om för att fara till Tvååker och hade även denna gång med mig Bella och Castor. På vägen dit kom jag på att jag hade glömt mina skor hemma och åkt i flipflopparna. Som tur var hade jag ett par ok skor i bussen. Och inte nog med det jag glömde mitt kort när vi tankade. Som tur var tankade jag diesel inte bensin. Kortet hämtade jag på vägen hem!! Väl framme i Tvååker mötte vi upp med vänner och det blev en trevlig skaldjursafon och fantastiska jordgubbar.

    

Första dagen var inget vidare för oss Castor excellent och Bella VG så det kändes lite trist men skam den som ger sig vi tog nya tag nästa dag. Då fick Castor excellent och CK men gladast var jag nog att Bella var glad i ringen och skötte sig och fick CK samt reservcert. Det finns gånger man blir jätteglad för en blå rosett och detta var en sådan gång.

     

Denna resa avslutades i Kärna hos goda vänner där hundarna fick springa fritt i en underbar trädgård och Castor fick bekanta sig med höns!! Det var spännande!!

 


Nu har vi några veckor med upphåll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards