Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2018

WDS i Amsterdam!!!

Av Hübinettans Kennel - 12 augusti 2018 10:45

Så är man hemma efter ännu kul resa! Denna gång styrde vi färden mot Amsterdam och världsutställningen. Vi det var jag, Sandra och Helene samt  fyra hundar. Vi startade från mig kl halv fyra på efterrmiddagen på tisdagen. Första anhalten var Göteborg och färjan mot Danmark. Även om vi hade tagit i så vi hade god tid på oss var med nöd och näppe vi hann med färjan. Detta pga av vägarbeten och mycket trafik men precis innan inchecken kulle stänga rullade vi in. Väl ombord satte vi oss för att försöka sova ett tag så vi, eller Helene och Sandra skulle orka köra. Det var en vacker färd ut från Göteborg.

 

Väl i hamn fortsatte färden genom Danmark och Tyskland. Vi åt frukost,rastade hundar på ett ställe efter vägen i Tyskland. Hundarna sov hela vägen genom natten.Men var pigga och glada när vi rastade och de fick sin frukost. Vi hade tre hanar och en löptik med men inga gruff på hela tiden!!

 

Klockan halv två på dagen rullade vi in i Amsterdam och försökte hitta ett ställe för att äta och rasta igen . Vi kom till en jättemysig stadsdel där man fick känna av det riktiga Amsterdam. Vi satt vid kanalen där det åkte båtar och växte näckrosor. Folk som bodde tar hade båten snyggt parkerade utanför huset.

     

Så mot hotellet där bara slappade resten av dagen. Det blev en mycket tidig kväll. För att kliva upp kl halv fem och vidare till utställningen. Vi skulle in först och vi visste ju inte hur det såg ut. Hundarna skulle fixas till så det var bra att vara ute i tid. Första dagen hette utställning BENELUX-Winner 2018. I Holland är det så att bara klassvinnarena går vidare och man placerar en etta och en tvåa.  Castor vann sin klass och kom i final så himla glad för min lilla kille.

På eftermiddagen hade Castor en date med en söt tjej från Bayern och kennel Sparkling. Så vi håller tummarna att det blev något resultat av detta.

Klockan nio på kvällen kom vi tillbaka till hotellet för vi var kvar för att Helene skulle ju in i finalaerna och de tog sex timmar!!! Så det var bara att sommna och på det igen nästa dag upp klockan fem packa ihop allt och iväg till den stora Världsutställningen. Kan säga att det var vackert på morgonen men jättetrångt inne.

 

SAmma sak igen inga kritiker bara en bedömning många hundar anmälda ca 75 och  Castor gick i en jättestor öppenklass som han vann och gissa om jag var glad . Här ser ni min fina kille den dagen.

   

Tänk at bli i final på världsutställningen. Dit kommer fem hundar och vi var med!!!

Så var det hela över och vi skulle styra mot Sverige igen. Men första avslutade vi det med en god holländsk lunch.

 

Så väl hemma igen efter ca 300 mil i bilen och allmänt mörbultad ser man tillbaka på en resa med många skratt och möten med goda vänner från hela Europa. Samt ett stort tack till mitt ressällskap Helene  och Sandra!! Vi gör om det ett annat år eller hur!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards