Hübinettans Kennel

Alla inlägg under oktober 2018

Av Hübinettans Kennel - 21 oktober 2018 10:30

Nu är denna campingsäsong över och det har blivit många mil och nätter i husbilen. Den sista resan blev till Västergötland och Tånga Hed. Jag och Helene gav oss iväg med sex hundar i bussen. Det var ett underbart höstväder och inte så kallt så vi kunde vara ute hela eftermiddagen när vi kom fram. Hundarna skulle naturligtvis vara med. Jag hade  Walle, Vittra och Hollie med mig. 

   

Kvällen tillbringade vi med goa vänner och det blev mycket skratt och prat. Så var det upp i ottan och in på utställningen. Men det blev en lång väntan innan det var vår tur. Först in var Walle som blev tvåa i championklassen och slutade som tredje bästa hane. Så var det Hollie, Hübinettans Halleluja, som vann juniorklassen och fick CK!!! För Vittra gick det inte så bra men hon tyckte det var kul och racade runt ringen med flera piruetter.  Så kom då bästa tik och Hollie slutade som femte bästa tik med Cert. Så himla kul med min lilltjej!!!

Blev inte så många bilder i helgen bara några med det blir fler tillfällen.

Hollie!!!

 

Till sist måste jag bara berätta att jag fick glada nyheter från Norge! Hübinettans Perfektible Lollipop  har varit och röntgat sina höfter och det blev A. Nu är tre röntade i kullen med Noa och Lillan och alla tre har godkända höfter det är så kul!!!

Av Hübinettans Kennel - 11 oktober 2018 17:47

Sista helgen i september har det som blivit tradition att åka till Åland. Det är inte bara utställning utan att umgås med goda vänner och bara njuta av det vackra Åland. Vi åkte redan på fredag och kom fram mitt på dagen så vi kunde sätta upp med förtältet så vi kunde sitta i värmen på kvällen. Det blev god mat och trevligt värre!! Hundarna var ju med hela tiden och jag hade Bella och Castor med mig. 

   

Utställning var det på söndag och både Castor och Bella fick excellent och CK och slutade som fjärde bästa hane och fjärde bästa tik. Tyvärr blev det ingen bild på Bella men på Castor.

 

Så var det meningen att jag skulle till Sundsvall men jag stannade hemma och tog det lugnt. Men på min födelsedag fick jag bli farmor till en liten underbar pojke. Vilken känsla att hålla i det lilla knytet!  

 

Söndagen var det hopp och lek i trädgården med hundarna. En extra var det för Klara var också på besök.

    

Så en sista glad nyhet. Vi väntar valpar!!! Ultraljudet sa sex valpar så det blir spännande att se vad det blir!! Veterinären Bodil sa att det var en hoper där inne men det är ju tidigt ännu och mycket kan hända. Är du intresserad av valp är du välkommen att höra av dig. Vi kommer också behöva en fodervärd i Västeråstrakten.

   

Skapa flashcards