Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 1 november 2018

Av Hübinettans Kennel - 1 november 2018 21:15

Förra helgen for jag och Sandra till Litauen. Vi hade fem hundar med oss och två av dem var mina dvs Walle, H Valiant Little Tailor, och Klara, H Christine de Pisan. 

 


Jag var lite nervös för att det skulle gunga mycket på överfarten med det gjorde det inte. Jag vågade tom gå ut på däck med hundarna. 

   

Väl framme i Riga hade vi  ca 3,5 timmar att köra till Kaunas i Lituaien. Väl framme tog vi en promenad med hundarna och tittade på omgivningen. Det var ganska ruffigt men i de mest ruffiga husen hade de i alla fall satt i nya fönster.

       

Så blev det utställningsdags och första dagen blev Walle BIR och tog storcert och blev därmed litaisk champion även  Klara tog storcert och blev och därmed även hon litaisk champion.

    

Dag två ställde jag inte Walle han hade ju fått det han behövde. Klara ställdes och blev BOS och fick ett storcert till så nu är hon verkligen Champion i Litauen. Så var det dags att ställa kosan hemåt och denna gång blåste det bra och gungade en del men som tur var sov jag och hundarna. Men det blev en lyckad resa med två nya championat!!!

 


Ovido - Quiz & Flashcards