Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 14 maj 2019

Nu har säsongen börjat!!!!!

Av Hübinettans Kennel - 14 maj 2019 20:58

Husbilen är igång och första turen är avklarad. Vi, dvs jag och min kompis Lillemor från kennel Dog Rose Gold, begav oss söderöver till Västergötland eller närmare bestämt Tånga Hed och Lidköping. Naturligtvis var det utställning på bägge ställena. Första dagen var det på terrierklubbens nationella utställning och jag ställde Puti, Walle och Vittra. Alla fick CK och Putin vann unghundsklass. Walle blev tredje bästa hane o h Vittra tvåa i en stor öppenklass. Tyvärr blev det ingen bild på Vittra. På plats var också Walles dotter, Coredogs One Rock Fever aka Vilja, som blev BIR-valp. Eftersom vi skulle vidare stannade vi inte till finalerna utan styrde kosan mot Lidköping men det blev lite bilder i alla fall.

   Walle                                  Putin                          Vilja                                   Mamma, pappa, barn

       


Så gick färden vidare till Lidköping och till mina vänner Marianne och Joar. Där tillbringade vi eftermiddagen i solsken och blev bjuden på bästa lasagnen som Joar gjort. Kollade också till Franke och Daisy.

Så blev det söndag och utställning. Inga lysande resultat men hundarna skötte sig bra. Hade inte anmält Putin men Walle blev fjärde bästa hane och Vittra oplacerad med excellent. Bäst gick det för Bishops dotter Nellie, Dog Rose gold Neulli, som fick ck och reservcert. Så var den helgen över.

Nellie

 

Till sist vackraste blomman på turen var en styvmorsviol! SAmt tack Lillemor för körhjälp och trevligt sällskap!!!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards