Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 1 juli 2019

Sommarens hetaste helg!!!!

Av Hübinettans Kennel - 1 juli 2019 12:42

Vi styrde färden mot Borås och en tvådagars utställning. Det varnades för att det skulle bli varmt och det blev det!! På vägen ner så blev vi påkörda av en annan husbil som bara for sin väg. Tur i oturen blev ju att bara vänstra backspegeln blev förstörd men det var inte kul för det small rejält i bussen!!

  .

Väl framme var det dags för skaldjursafton med  ett helt gäng. Sedan upp i ottan och in på utställning. Det vara en amerikansk domare som dömde Cindy Vogels och det började inte så bra Castor fyra i en stor championklass men utan CK och Hollie tvåa i unghundsklassen med VG. Så var det bara Bella kvar och jag hade väl inga stora förhoppningar men hon vann en stor öppenklass och slutade som tredje bästa tik. Då blev dagen väldigt bra och jag var superglad. Det var 17 tikar anmälda denna dag!! Så blev det kväll och vad hände då jo vi hade en stor sommarbuffe som 18 personer deltog i. 

   

Så blev det dag två som var ännu hetare men det var bara på det igen. Först ut var valpar och hanar. Där deltog Hübinettans Blue Beard som aldrig varit på utställning eller tränat men han blev tvåa och fick ett HP, hederspris för fin valp. Tyvärr blev det inte kort på honom. Så skulle hans syster in H Little Red Riding Hood aka Zazza och hon vann sin klass och slutade med att bli Bästa valp för dagen!!

Zazza

 

Så var det Castors tur han slutade som fjärde bästa hane med excellent och CK!

 

Så var det flickornas tur och Hollie blev trea i unghundsklassen med excellent. Hon var även med i Gubbe med hund och slutade hon och husse som tvåa. Så var det då Bellas tur och det var ännu en stor öppenklass men hon vann den och tog sitt andra cert samt slutade som andra bästa tik. Lite kul är det för domaren Nemanja Jovanovic gav även Bellas mamma Kyra sitt första cert. Det var en glad matte som gick ur ringen. I finalerna blev hon även Bästa öppenklass hund. Denna dag var 22 tikar anmälda.

Hollie och husse                  Bella

   

Det var en underbar helg men det har hänt saker på andra håll också Walles bror Valter, H Rumpelstilkin, har tävlat nosework och det har han gjort så bra att han blivit uppflyttade en klass. Sedan har Bacchus röntgats och han är friröntgad med B.

Valter

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards