Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 14 juli 2019

BPH i sol och värme!!

Av Hübinettans Kennel - 14 juli 2019 11:28

Lördagen tillbringade jag på en åker i Nykvarn för att mentalbeskriva ett antal hundar! Åtta hundar från mig var på plats den dagen och det blev lite olika resultat. Men så är det man vet aldrig hur en hund reagerar för det är ju lite speciella förhållanden. Här händer så mycket som kanske aldrig händer annars i en hunds liv. Först ut vad Vittra som gillade att leka och mat men när fula gubben dök upp fick det vara nog.  Så var det Bacchus tur och klarade sig genom banan men vi avstod skott. Beskrivaren sa att han blev inte rädd utan att det triggade honom så han fick attityd och så löste hadet. Här kommer några bilder på Bacchus. Tyvärr blev det inte bilder på alla hundar. 

       

Så var det Putins tur han tyckte var jättekul med folk,att leka samt mat men fula gubben där tog det stopp. Beskrivaren sa att han var en mycket trygg hund med människor men inte på oförutsedda saker. Nu kändes lite jobbigt när jag skulle gå in med Viola men hon gick klockrent genom allt och det var så skönt.Tyvärr inga bilder! hon 

Så blev det Hollies tur och det var samma sak där hon tog sig ann detta med stor energi och gick felfritt igenom om man nu kan säga det. Här blev det lite bilder.

         

Så kom Hollies bror in på banan, Helmer, och även han klarade detta galant. Beskrivaren frågade om han skulle gå i avel för hon tyckte han gjort ett så fantastiskt BPH

       

Nu var det nästan klart men två kvar. Sir Lancelot och även han tyckte detta var ok men vi avstod skott.

   

Sist ut var Stina och även hon gillade detta när var skott tyckte hon det skulle skjutas lite mer. Kolla Stinas sätt att ta sig an BPH!

    

De som deltog var med stamtavlenamn:

H Ford Crown Victoria

Sotsvietes Delight of Winner

H Bacchus

H Purlpe Eye

H Hallelujah

H Democracy

H Sir Lancelot

H Wilma

Tack alla ni som kom och jag hoppas vi kan genomföra  ett nytt BPH i höst. Tack också till Nykvarns hundhall för det otroligt trevliga bemötandet!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards