Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 22 juli 2019

En helg med mycket utställning!!

Av Hübinettans Kennel - 22 juli 2019 12:36

I två dagar har jag och ett antal hundar varit på utställning. Lördagens utställning var i Eskilstuna och där var det fyra hundar från mig. Lilla Lotta, som gick i valpklass där hon blev trea. Aragon, H Double Sensation, som vann öppenklass med excellent. Kunde gått bättre men han ville inte gå denna dag det var för varmt tyckte han. Så var det Luna, H Lillium Black Beauty, som för första gången gick i juniorklass. Hon fick excellent och blev tvåa. Sist ut var Viola, H Purple Eye, sSom slutade som tredje bästa tik med reservcert. Hon är inte ställd så många gånger men detta var hennes tredje reservcert.

Men det som gladde mig mest denna dag var att Lena och Almus, H Lillium Nightflyer, var i Finland på utställning och där slog han till och blev BIM med cert. Så dagen blev väldigt lyckad.

Tyvärr så blev det inga bilder tagna denna dag!

På söndagen skulle vi in sent så jag gjorde mig ingen större brådska. Med mig hade jag Viola och Putin. Först ut var Putte som blev tvåa i unghundsklass med excellent och. Vann den klassen gjorde Mio, Cameron The one, som också tog cert. Så då blev man glad att det går så bra för Bishops son. Så skulle jag ut med Viola igen och hoppades att det skulle bli CERT denna dag och det blev det! Hon blev fjärde bästa tik med Cert! så ännu en lyckad dag och så här glada var vi efteråt.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards