Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2019

Wheatenfestivalen mm!!

Av Hübinettans Kennel - 25 augusti 2019 17:41

Ännu en helg med bra innehåll! Fredagen började med att packa husbilen och så bar det iväg mot Södertälje. Vi skulle besöka vänner, vi dvs Helene och jag, och äta med dem. Det blev en trevlig kväll med mycket god mat. Tack Maggan och Micke för den!!!

Så bar det av mot Bastmora och Wheatenfestivalen. Fem hundar skulle representera kenneln och det var 54 hundar anmälda varav 7 valpar, Från mig var det H Dodge Custom Royal aka Castor, H Sir Lancelot, H Lillium Nightflyer aka Almus, H Charlotte Bronté aka Lotta och H Little Red Riding Hood aka Zazza.


Först ut var Lotta i valpklass 4-6 månader och det var en stor klass och den vann vi och fick HP. HP är hederspris som gör att man tävlar vidare.  Lotta slutade som BIM och jag var så glad.

Så var det Lancelot som blev tvåa i juniorklassen, Almus som vann unghundsklass med HP och till sist bland pojkarna Castor som blev trea i championklassen och slutade sedan som fjärde bästa hane.

Så var det bara Zazza kvar som blev trea i juniorklass med HP!!! Det var den dagen och tack alla  valpköpare, fodervärdar och andra som hjälpte till denna dag. Kul var det också att träffa andra hundar kenneln som Totte och Baltsar.

Lotta                                   Lotta och Zazza           Castor

         


Söndagen skulle jag till Märsta och Stoxa men jag kände att jag ville vara hemma. Det blev i stället en mor och dotterdag i skogen med avslutande lunch i Borgåsund. Under tiden fick jag rapport från Stoxa att Lancelot vann juniorklassen och fick excellent CK och slutligen ett reservcert. Almus blev fjärde hane med cert hans fjärde på raken i Sverige. Sist var det Zazza på sin första officiella utställning som blev tvåa i juniorklass med excellent och CK. Vilken dag! Tack till Sandra, Lena och Ingegerd som jobbade så bra.

Men detta var inte nog fick också rapport från Ryssland där Rick, H Rick with a Toft debuterat i juniorklass vunnit den i två dagar och fått juniorcert! Så himla kul!!!

Lancelot                           Almus                                Zazza

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards