Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 9 september 2019

Två nya Champions!!!!

Av Hübinettans Kennel - 9 september 2019 18:47

Denna helg var det dags för en liten turne igen. Måste säga att det kändes hårt att kliva upp klockan sex på lördagmorgonen och bege sig mot Högbo bruk.  Var inte alls taggad men så blev det wheaten och jag gick in med Walle och han var på ett strålande humör och tyckte det ar kul. Då blev jag också peppad och det kändes helt plötsligt kul igen. Walle slutade som andra bästa hane med Nordic resevcert. 

Så blev det bråttom skulle ju in med Hilda, Allta Madra Hyacint for Hubban, som behövde ett cert till för att bli champion. Det var hennes tredje utställning i år.  Det första fick hon cert den andra reservcert och nu den tredje cert så då blev hon svensk och finsk champion eftersom vi har tagit cert även där. Hon hade ett cert sedan tidigare. Har inte ställt Hilda sedan oktober 2017, pga att hon bla haft valpar, och så fick hon följa med nu i slutet av augusti. Några bilder på Walle och Hilda !!

Walle                                                                   Hilda

           

I Ryssland tog Rick, Hübinettans Rick with the Toft, sitt sista juniorcert och blev rysk juniorchampion. Rick är son till Walle och Hilda!!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards