Hübinettans Kennel

Alla inlägg under oktober 2019

Av Hübinettans Kennel - 19 oktober 2019 16:09

Nu är det slut på turer med bussen men jag längtar redan till jag kan ta ut den igen. Sista turen gick som ofta till Sundsvall och en tvådagarsutställning. Det var jag, Helene och Mia samt sex hundar som åkte iväg på fredagseftermiddagen. Vi anlände i skapligt tid till Baggböle och inväntade fler kompisar sedan blev det god mat och många skrattskratt. 

Upp på morgonen och jag hade Sazza, H Little Red Riding Hood, med mig som nu är junior. Viola, H Purple Eye var också med. Det började med Sazza som vann juniorklass med CK och så det Viola som vann öppenklass med CK. Viola slutade som fjärde bästa tik med reservcert.

Så bar det av mot Sundsvall i regn och rusk och bara lera överallt. Inte kul att rasta hund då. Vi stoppade på vägen och inhandlade lite kinesmat som vi förgyllde kvällen med. Även denna kväll blev en rolig kväll med många skratt.  

Så var det dags för utställning och Sazza vann juniorklass med CK och Viola tvåa i öppenklass med CK och hon slutade sedan som fjärde bästa tik med reservcert.

Jag kände att jag var tvungen att kolla hur många reservcert hon har nu och det visade att jag ställt henne 13 gånger sedan hon var nio månader. På dessa har hon sju reservcert och ett cert så de två andra måste ju komma tycker jag. 

Kul var också att min gamla lekkamrat sedan jag bodde i Timrå dök upp och vi hade en trevlig dag tillsammans. Så var det bara den långa vägen hem.

Sazza

   

Viola

 

Till sist har fått tillbaka en liten tik som jag söker fodervärd till i närheten av Västerås mer om detta kommer!!!


Av Hübinettans Kennel - 17 oktober 2019 14:21

Första helgen i oktober var det utställning i Tånga Hed. Jag kunde inte åka dit för det var ju kalas den helgen och inte vilket kalas som helst.Det var Frasses ettårskalas, mitt minsta barnbarn. Men eftersom Helene och Mia skulle dit tog de med sig Viola. Viola gjorde det bra ifrån sig och slutade tvåa i öppenklass med CK. Så i slutänden fick hon ännu ett reservcert.

Annat som hänt är att jag röntgat två tikar och det är alltid lika nervöst. Men båda två var fria med B så då föll en sten från mitt hjärta. Vilka var de då jo min lilla ryska tik Solan och H Lillium Black Beauty aka Luna. Så till sist en bild på lilla Viola H Purple Eye!

 


Av Hübinettans Kennel - 14 oktober 2019 09:59

Hösten har verkligen varit intensiv men så mycket kul jag har haft. Sista helgen i september åkte vi till Palanga i  Litauen. Det var jag, Helene och Mia  packade in oss i husbilen och gav oss iväg. Första anhalten var Stockholm och båten över till Riga för att sedan köra ca 30 mil till Palanga. Måste ju bara säga att vägarna däröver är som att tidvis köra på ett tvättbräde. Vilket också gör att det tar betydligt längre tid att ta sig till de platser man ska till. Men vi kom fram till Palanga boade in oss och satte oss att njuta i det vackra vädret. Här kommer lite bilder från den där 

De var tre dagars utställning och alla internationella. Med mig hade jag Vittra,H Ford Crown Victoria, och , H Dodge Custom Royal. Och för att göra en lång historia kort så tar vi resultatet direkt. Vittra slutade som Litauisk  champion  och tog även två CACIB. Castor fick det sista CABIB:et och blev därmed Internationell champion.

Men vilken rolig resa och så många skratt och tokigheter denna ska vi nog göra om!!! Här kommer lite bilder från denna resa som också finns dokumenterad på Facebook.

Infart mot Riga                Alla sex hundarna som var med                  Camping                                 Vittra

                      

Castor

 


Ovido - Quiz & Flashcards