Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 17 november 2019

Södertälje!!!!

Av Hübinettans Kennel - 17 november 2019 11:53

Året går mot sitt slut och det blir bara mörkare, Men i november finns det åtminstone en utställning som jag nästan alltid far på och det Östsvenska terrierklubbens utställning i Södertälje. Det var fyra hundar från mig och det blev lite varierande resultat.

Först ut var Lotta, H Charlotte Bronté, och hon bara vägrade att gå. Satte sig på rumpan och där satt hon. Domaren skrev en dam med mycket egen vilja" men också att hon var en mycket välkontruerad dam. Nåja hon växer väl på sig.

Så var det H Sir Lancelot som var i juniorklass som han vann med excellent och CK och blev bästa junior för dagen.

När det var dags för tikarna så var H Lillium Black Beauty aka Luna först och hon skötte sig jättebra och fick excellent och placerade sig i unghundsklassen.

Så till sist var det Vittra första gången i championklass och där placerade hon sig som nummer fyra med CK och fick ytterligare ett reservcert. Men vi kämpar vidare och hoppas på ett svenskt championat också.

Men måste också nämna att Rick, H Ricky with theToft, som bor i Moskva blev Rysk juniorbvinnare 2019 vilket var en mycket kul nyhet att få!

I Norge tog brodern H Charles Perrault ett BIR och fick då cert. Tyvärr ingen bild på Walter som han kallas!!!

Rick

 

Till sist så söker vi fodervärd till en liten tik. Ni måste bo i närheten av Västerås för det ska fungera praktiskt samt gilla pälsvård. Hör av er för mer info om ni är intresserad.

Lite bilder!

Bus -Lotta                                Lance                                Luna                       Vittra

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards