Hübinettans Kennel

Alla inlägg under december 2019

Av Hübinettans Kennel - 31 december 2019 11:41

Jag har inte skrivit här på ett tag för det har inte hänt så mycket i hundvärlden. Hösten har varit mörk, regnig, ruskig med massor av lera. Vissa dagar kändes det som att det aldrig blev ljust men hundarna behöver ju ut i alla fall och varje gång de varit ute kom det in fyra lergubbar. Så blev det duschen men tyvärr tycker ju inte pälsen om dessa lerinpackningar men vädret kan man ju inget göra åt.

Nu är det nyårsafton och vi går mot ljusare tider och bättre väder får man hoppas. Idag skiner i alla fall solen så man får lite ljus i blicken. Och jag har även goda nyheter att komma med. Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag parat Klara, SEuch, EEch,LTch samt flera CACIB Hübinettans Christine de Pisan och Putin, Sotsveties Delight of Winner. Putin är min ryska import och han är sparsamt utställd men har flera Rcert samt Bästa hanhundsplaceringar. Det är 0% i inavelsgrad på denna kull.

Båda hundarna är trevliga familjehundar och trivs med barn och andra hundar. De har fina irländska pälsar så kullen kommer att bli med irländska pälsar.  Bilder på dessa hundar hittar ni på min hemsida www.hubinettans.se. Det kommer bilder här med senare men denna gång blir det bilder på de små i mammas mage.

Valparna kommer att födas omkring den 8:e februari med leverans runt den 5:e april.

   


Till sist vill jag tacka alla mina fina fodervärdar, valpköpare och mina vänner och då speciellt Helene,  Sandra och Mia för detta underbara år 2019 och hoppas nästa år går i samma tecken.

Gott Nytt År 

på er!!!!


Av Hübinettans Kennel - 7 december 2019 15:26

Jag har varit en vecka på Irland och jobbat.Eftersom det är wheatenterrierens hemland hade jag förhoppningen att få se en sådan där. Men nej, inte en hittade jag någon förutom i en bok om arbetande hundar. Jag frågade alla jag mötte men det var ingen som hade en aning om rasen. Kerry Blue visste man vad det var men inte wheaten. Men så sista dagen hade vi en taxichaufför som mycket väl kände till rasen och hade det inte varit för jag skulle åka hem så skulle jag fått träffa en!!! Men det kanske blir fler besök därborta. 

Här kommer några kort från den resan och musslorna var supergoda!! Vi besökte också S:t Patricks Cathedrel däe den kände Jonathan Swift var präst på 1700-talet. Jul var det helt galet med jul överallt!

                 


Hemma har det hänt något här då? Jo både Walle och Castor har haft dambesök så nu väntar vi spänt på att det blivit resultat. Dessutom har Klara dejtat Putin så förhoppningsvis blir det valpar i februari. Det är en spännande kombination med två mysiga hundar med vackra irländska pälsar. Kombinationen har 0,0 i inavelsgrad. Men mer om detta kommer senare. 

Ovido - Quiz & Flashcards