Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Hübinettans Kennel - 8 januari 2020 18:31

I början av året är det alltid MY DOG en jättestor utställning i Göteborg. Den håller på i fyra dagar och på två av dessa är det terriernas tur. Vi åkte ner till Göteborg på lördagen för att besöka goda vänner och hinna umgås lite. Det blev ingen sen kväll för vi skulle ju upp tidigt för att ta oss till Gothia Tower och mässan.

Med mig hade jag Bella och Zazza. Hoppades ju på att Bella skulle ta sitt sista cert. Men ack nej men det var en annan som tog det och det var lilla Zazza, H Little Red Riding Hood. Gissa om jag blev glad! Bella hon slutade som tvåa i öppenklassen med Excellent. 

När det var klart firade vi med räkmacka!!

   

Nu var det ju två dagars utställning men jag hade glömt anmäla till dag två så det blev ingen mer chans denna helg. Däremot så stod jag och hundarna i Wheatenklubbens monter och pratade om vår fantastiska ras. Det som var glädjande var att det var så många som kom och pratade och frågade om rasen. Så bar det av hemåt och nu känns det länge tills det blir utställning igen. Men det kommer ju att hända andra saker som att Klara ska få sina valpar i början av februari.

   

Ovido - Quiz & Flashcards