Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2020

Höstnytt!!

Av Hübinettans Kennel - 5 oktober 2020 12:46

På hösten ska man ju fara till Tånga hed på utställning och det gjorde vi, dvs Helene och jag, denna höst också. Känslan att få fara på en roadtrip med husbilen var underbar.  När vi kom fram och satt upp förtältet kom våra vänner och det blev en räkafton i glada vänner lag. 

Vi skulle inte in förrän sent på lördagen så vi tog det bara lugnt under dagen. När det väl var dags att gå in så var man ju lite spänd för det är ju länge sedan det var utställning. Jag hade Selma, H Queen Bitch, och Vittra, H Ford Crown Victoria, med mig. Väl på plats dök även Bacchus upp.

Först in var Bacchus men han ville inte visa sig som han kan för hans matte var inte med men Sandra skötte det bra. HAn fick jättefin kritik men ett VG pga att han inte ville riktigt. Sedan var det Selmas tur hennes första officiella utställning. Det klarade hon bra med excellent och tvåa i sin klass. Så var det Vittra som blev trea i championklass med excellent och CK men tyvärr inte placerad. Med var också Bishops dotter Bella, Cameron Teeling, som vann unghundslass med excellent  och CK. Sedan väntade en lång resa hem med mörker och regn inte kul men när man väl var hemma var det skönt att landa i soffan. Så lite bilder från trippen. 

 Vittra och Selma                                                         Bacchus                                Selma


        . 

Så lite uppdatering från lådan. Valparna är nu fyra veckor och det är full fart i lådan. Valpköpare har börjat komma men alla har inte bokat in sig ännu. Lite bilder då!

                  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards