Hübinettans Kennel

Alla inlägg under april 2021

Av Hübinettans Kennel - 24 april 2021 15:18

Här  och kommer lite mer info om den kommande kullen. Sazza är i dag på dag 44 man börja se en tillstymelse till en mage. Hon är pigg och glad och mycket matglad.

     

Sedan har Sandra gjort en annons där det framkommer mycket information och de båda föräldrarna till den kommande kullen. Kan också berätta att igår var vi och parade Hollie mer info om detta kommer sedan.

 

Av Hübinettans Kennel - 18 april 2021 09:45

Detta är nog årets bästa tid. För varje dag händer det något nytt i trädgården och man bara njuter av att gå runt och se det nya som kommit upp. Dessutom så har det äntligen torkat upp så hundarna inte blir som lergubbar när de är ute. Jag älskar att fota hundar och blommor så jag ska visa några fina vårblommor. Först ut är våririsen som jag köpt tre påsar med lökar av i höstas. Det kom upp en en gul och jag trodde det skulle bli så men tänk en morgon stod en blå där  också så kanske med lite tur kommer fler.

Våriris                                                                     Vårstjärna                                    julros

       

Vi har också skördat idag. Jag hade "glömt" att ta upp jordärtskockorna i höstas så jag tänkte att de har nog snön och tjälen tagit. Men så sa min dotter att så var nog inte fallet och det var det inte så nu blir det till att äta jordärtskockor!!!

 

Naturligtvis var ju hundarna med ute i trädgården hela dagen. Dagen till ära hade de fått råa ben av lamm. De gick hem ska jag säga! Walle som hela sitt liv vägrat äta något som är rått tog sig an detta ben med stort intresse. Det slutade med att han även snodde Olles ben som inte vågade säga nej till farbror Walle. Olle fick något annat i stället. Men jag ska säga att det har inte luktat mumma att sova bredvid Valdemar i natt!!!

       

Till sist hade vi besök av en trevlig familj som kommer ta Molly på foder och det känns bra. De bor också här igst stan. Molly längst fram och sedan Semlan.


   


Av Hübinettans Kennel - 8 april 2021 10:21

Här kommer äntligen en uppdatering. Det händer inte så mycket i dessa coronatider men några saker har i allafall hänt.

Först är Almus, H Lillium Nightflyer, som som den första wheaten tagit en titel i dogparkour. Grattis till honom och matte Lena.

Almus

 

Sedan är det Rick, H Rick with the Tuft som varit på utställning igen och denna gång i Ukraina där han blev BOS med Cert och CACIB. 

Rick

 

Så kommer då den glada nyhetan att vi väntar valpar. Sassa var på ultraljud igår och de såg tre valpar men det kan ju vara fler sa de.

 

Föräldrarna är ju till denna kull Sassa, H Little Red Riding Hood, och Rasmus, Cameron Hard Rock Hallelujah.

Mer info om kullen kommer senare.

Sassa                                 Rasmus

   

Till sist vi söker en fodervärd till en ettårig tik mycket snäll och följsam. Du måste bo i närheten av Västerås så vi kan ha kontakt.

   


Ovido - Quiz & Flashcards