Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 19 juli 2021

Äntligen utställning!!

Av Hübinettans Kennel - 19 juli 2021 10:30

Men först vill jag gratulera Lena och Almus, Hübinettans Lillium Nightflyer, som tävlat i rallylydnad. Det var i midnattsolen så det var svalt och Almus slog till och tog sin rallylydnadstitel RLD N. Grattis till er båda och bra jobbat!!!

 

Själv har varit på terrierklubbs utställning i Eskilstuna. På en gräsplan tävlade vi och solen sken och någon sa det var 35 grader varmt. Både mattar och hundar slet i värmen och vissa ville inte visa sig alls. Så det blev en del blandade resultat. Men det får man ta!

Här kommer nångra bilder och resultat!

Först ut var Olle Sotveties New Style for Hubban som blev BIM- valp i 6-9 månaders klassen.

 


Sedan var det Frasse på sin första officiella utställning som vann juniorklassen med CK. Han slutade sedan som tredje bästa hane med reservcert: Certet tog Bishops son Cameron the One.

 

Så kom Lancelot han blev tvåa i öppenklassen med excellent!

 

Bland tikar var det blandad kompott Semlan vill absolut inte i värmen och inte Viola heller så de fick VG. Men min Bella hon var på topp kändes så roligt att visa henne igen. Trea i öppenklassen med CK

 

Ny dag och nya hundar och denna gång Nordic Show i Västerås. Med var Ingrid, Hübinettans Innocent Lydy som aldrig varit på utställning tidigare. Men hon blev etta i juniorklass med ett excellent!  Så var det Lotta, Hübinettans Charlotte Bronté, som också debuterade i ringen i officiella sammanhang. Hon blev BIM fick Cert och även Nordiskt cert. Så var den helgen och en glad matte for hem och bara tog det lugnt.

Ingrid                               Lotta

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Av Hübinettans Kennel - 29 december 2023 10:49

När man sitter så här i slutet av året och funderar vad som hänt och vad vi gjort så kommer det upp så roliga minnen som man är tacksam över. Jag ska inte skriva någon årskrönika men tänker speciellt på tre vi har gjort och det är till Tånga Hed, Ran...

Skapa flashcards