Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 18 juni 2023

Olle och valparna!!!

Av Hübinettans Kennel - 18 juni 2023 09:21

Tänk så det kan gå förra helgen fick Olle VG denna helg blev det Cert och därmed svenskt och finskt championat. Jag bestämde mig förra våren att inte ställa Olle på ett tag så när det blev start på utställningar igen så tog jag med honom igen. Det började i Västerås där han fick cert och blev BIM. Så var det skara där han fick excellent och tånga hed med reservcert. Så åkte vi till Åland och där fick han cert och blev BIM. Helgen efter det var det GIMO och han fick cert igen. Ett kvar och det tredje brukar ju låta väntas på och det trodde jag det skulle bli så för vi for till Norrköping och där fick han VG. Leksand stod på tur och jag hade inte så stora förhoppningar men där fick han sitt tredje cert och blev som jag skrev ovan dubbelchampion. Nu får han nog vänta ett tag så pälsen blir ännu bättre och att han kroppar på sig lite. Han är bara två och ett halvt år!!! Nu blir det paus i en månad på utställningar!!!

   


Valparna då jag de börja bli rörliga och har öppnat ögonen och det känns som det är full fart på dem. HAr varit ororlig för en liten tik men hon har börjat komma sig mer och mer. Är du intresserad av en valp i denna kompination efter mycket trevliga och välmeriterade föräldrar hör av dig. Och så lite bilder!!!

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards