Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2023

Utställning och valpar!!!

Av Hübinettans Kennel - 1 augusti 2023 09:57

Nu har det varit utställning igen och den var i ömsom sol och ömsom regn men trevligt var det. Vi, dvs jag Mia och Helene , åkte tidigt på fredagen till Ransäter i Värmland. Där träffade vi fler vänner och ordnade med god mat och dryck tillsammans. Fredagen var det skaldjur från västkusten, lördagen varmrökt lax med romsås och till sist söndagen pulled pork. Helgen avslutades på måndagmorgon med frukost tillsammans. Där emellan allt ätande ställde vi hund. Jag hade med mig Olle och Snorkiz och vi gick in tidigt på lördagen. Olle blev tvåa i championklassen med CK men ingen placering. Sedan var det Snorkiz tur och precis när vi står och väntar på enskild bedömning blev hund stungen av en geting i bakdelen. Hon for runt som en propeller och tyckte det var jätte obehagligt. Men jag hann få henne glad innan vi skulle tll domaren och allt slutade väl hon vann en stor öppen kllass med Ck och slutatde som femma med Cert!!!!

Söndagen hade jag inga förhoppningar om men Olla slutade som fjärde bästa hane och Snorkiz fick VG. Hon ville inget alls på söndagen. Men så är det man har med levande varelser med en egen vilja att göra. En mycket trevlig helg var det i alla fall och tack till Helene och Mia för sällskapet!!

Lite bilder från helgens övningar!!

Väntan på finalen                       Snorkiz                                                         Olle

         


Valparna då ja det finns fortfarande tre hanar att tinga och en som ska säljas med bibehållen avelsrätt eller till fodervärd. Det är nu åtta veckor och leveransklara veterinärbesiktade med OK i rumpan, chippade och vaccinerade. Är ni intresserade av dessa godingar så hör av er och välkomna på besök.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards