Hübinettans Kennel

Alla inlägg under februari 2024

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.

  

Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddmjölk i spenarna. Alla har nu öppnat ögonen. Här kommer några bilder och är du intresserad så hör av dig. Vi söker även fodervärd.

Bilder först pojkarna. De tyckte inte det var så kul att bli fotograferade. De har fått halsband så just nu är MR Grön och MR Blå

       

Så kommer bilder på tikarna inte heller de var överförtjusta i att bli fotade. Tikarna blev Miss Rosa och Miss röd.

     


Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B.

Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:

    

Så har det hänt valparna kom i tisdagsmorse och alla hann komma innan jag skulle till jobbet. Sedan fick husse vara med dem och han är ju van. Det är stor skillnad på att ha en kull på fyra när man haft en på tolv  DVS ganska skönt. Mor och barn mår bra och pappa Olle struntar fullständigt i att han blivit pappa.  Det finns en tik och en hane att tinga samt att fodervärd sökes till tik. Är ni intresserad av valp är ni välkomna att höra av er och så småningom komma på besök. Mer fakta om kullen finns i föregående inlägg.

Så kommer lite bilder på de små. De är redan små knubbsälar!!

                   

Ovido - Quiz & Flashcards