Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Åland och Tånga Hed

Av Hübinettans Kennel - 4 oktober 2015 10:55

En resa till vackra Åland har det blivit. Vi var på Eckerö och det är ett sådant naturskönt område så vi fick verkligen vila och ha det mysigt. Vilka vi var, jo det var jag och Helene med fem hundar. Lördagen ägnades at att vila, promenera och umgås med vänner. Söndagen var det utställning med Kyra och Walle. Walle blev tredje bästa hane och Kyra andra bästa tik med Reservcacib. Kyra fick i kritiken att hon var en "lively mover". Hon var bara så glad att hon fick springa!!!

Sedan efter en veckas jobb och lite andra saker så bra det iväg till Tånga Hed med Klara Dahlia och Walle. Sandra jag och fem hundar. På vägen stannande vi och sov hos Marianne och Joar och blev ompysslade med god mat och dryck. På morgonen bar det av vidare till Tånga och utställning. Först in var Klara somglatt travade i ringen men stå stilla ville hon inte. Hon blev två i sin klass och domaren skrev "very promesing" Dahlia fick excellent och till  sist vann Walle unghundsklassen med CK och slutade som Bästa unghund. Nu ska min lille pojk vila sig från utställningar ett tag. Efter utställningen tog vi lite släktbilder. Det är Franke, Dahlia som är syskon och så Dahlias dotter Daisy och Frankes dotter Klara!!


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards