Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Sista helgen med bussen och championat!!!!

Av Hübinettans Kennel - 18 oktober 2015 18:04

Nu är sommaren verkligen slut och höstvindarna blåser runt knuten. Men som vi nu gjort några år har vi,dvs jag Helene och vänner, avslutat med en husbilshelg i Sundsvall. Så dit bar det av med fyra hundar i bussen. Första kvällen stod vi vid ett ridhus i Baggböle och där ute på landet avåt vi en god middag med Verner och Ninni. På morgonen var det dags för utställning i ridhuset det var Bishop, Lillan, Glory och Lia som var med. Bishop först ut och avslutade som fjärde bästa hane med cert och det var han tredje cert och nu blev han  svensk champion! Så det var en glad Anne den dagen. För flickorna gick det inte så bra det var Lillan som fick excellent men blev oplacerad. Efter utställningen bar det av mot Sundsvall och middag i glada vänners lag på Scandic. Sedan dags att sova för en ny dag i utställningshallen. Det var Bishops första start i championklass två år och fyra månader han slutade som nummer fyra med CK. Så var det flickornas tur dvs systrarna Lillan och Glory. Det var en stor öppenklass och där slutade Lillan som etta och Glory som tvåa båda med CK. Lillan fick sitt sista cert och blev därmed  Svensk champion två och halvt år gammal. Glory tog reservsertet så det var en mycket glad uppfödare den dagen också.

Denna helg har det varit uppfödarmöte och vi har studerat anatomi bla och då fick Gun följa med som demostrationshund och det klarade hon galant. Många som kände och klämde på henne. Nu ska bussen ställas undan och och det ska bara bli kortare resor med valparnana för att träna med dem. Men ska försöka hålla er uppdaterad vad som händer  här på kenneln.

           


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards