Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 21 februari 2016

Årets Bergslagswheaten 2016

Av Hübinettans Kennel - 21 februari 2016 17:19

En grå dag i februari samlades ca 40 hundar för att göra upp om vem som skulle bli Årets Bergslagswheaten!! Det är så kul när det händer något i februari när det annars är väldigt tomt på utställningar. Och rasspecialerna är så trivsamma med så mycket trevligt runt ringen. Med mig hade jag fem hundar som skulle visas och det gick bra för alla fem.

Föst ut var lilla Hilda ett riktigt yrväder som tycket det var jätteskoj. Hon blev BIR-valp 4-6 månader. Sedan kom Castor som visad sig superfint av Sandra Träff och slutade som BIR-valp 6-9 månader.

Rizzo ställdes i öppen klassen vann den med HP, hederspris, samt slutade sedan som 4:e bästa hane!! Så var det Walles tur han gick första gången i championklass och vann den samt slutade som tredje bästa hane. Bara en kvar lilla junioren Klara och den enda tiken från mig för dagen. Hon blev trea i juniorklassen och det var så kul!! Alla hundar skötte sig bra.


BIR-valp Hilda           BIR-valp Castor               BIM- Champion Walle         Allta Madra Hyacint aka Hilda

       

                                                  
                                                  
                Hilda               


H Dodge Custom Royal     H Daffodil   BIM-öppen       H Valiant little tailor    H Christine de Pisan


     


Castor                              Rizzo                                         Walle                       Klara

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards