Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Hübinettans Kennel - 13 mars 2016 11:16

Dags att skriva lite om vad som hänt denna vecka både tråkiga saker och roliga saker. Det började på måndagen med ultra ljud på Dahlia som visat alla tecken på att vara dräktig men ack vad vi bedrog oss. Det var helt tomt!!! Jag blev så besviken men man kan inget göra åt naturens gång. Så kom jag hem och där står min lilla Kyra och försöker flörta med Walle vilket är förbjudet!! Aha tänker jag jag parar Kyra för det är ju ändå dags hon är ju fyra år drygt och så det blev koll på vilket fästman hon skulle få och det blev Sixten en stilig kille med vacker irländsk päls!! Och tänk det blev kärlek vid första ögonkastet mellan Kyra och Sixten!! En spännande kombination med 0% i inavelsgrad.Så nu är det bara att vänta på resultat. Om det blir ett lyckat resultat kommer valparna att födas i början av maj och leverans i början av juli.

Men så blev det fredag och utställning i Strängnäs och där upprepades samma sak som förra helgen Walle föll på mållinjen! Tredje bästa hane med reservcert vilket i sig inte är dåligt!! Men vi kämpar vidare och snart slår det nog till och blir ett cert!! 

Lördagen ägnades åt SWTK:s årsmöte och jag fick förtroendet att vara med i styrelsen i två år till. Nu ska vi bara ladda om och förbereda oss för att resa till Riga nästa helg med goda vänner och ett antal hundar!!!

Hübinettans Valkyria           Ambush Heart´N´Soul 

   



Ovido - Quiz & Flashcards