Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 23 februari 2020

Av Hübinettans Kennel - 23 februari 2020 18:11

Tiden går fort nu är de tre veckor och de börjar fara runt i lådan.  De har också blivit registrerade i Svenska  Kennelklubben och fått sin kennelnamn. Lite svårt var det att bestämma sig denna gång. Klara hon kommer ju från min litteraturlinje så det skulle ju något med litteratur. Putin han kommer ju från Ryssland så jag tänkte först ryska författare eller litterära figurer men det kändes inte som om Dostojevski, Tjehov med flera så det blev ett annat tema. I samråd med Klaras matte valde vi figurer från Astrid Lindgrens värld. Det blev:

Hübinettans Samuel August

Hübinettans Birk Borkason

Hübinettans Assar Bubbla

Hübinettans Nils Karlsson Pyssling

Hübinettans Rasmus på luffen

Hübinettans Kajsa Kavat

Hübinettans Ronja Rövardotter

Den som får namnet Samuel August är vår lilla brunnäsa som är busigast i lådan.

 

Det är första gången jag fått en brunnäst valp men det förekommer och det är inget annat än ett pigmentfel. HAn kommer att bli en supermysig familjehund.

Nu är de tre veckor och det går bra att boka tid för besök. JAg ser fram mot ett mysigt sportlov med mina små och stora hundar. Och så lite bilder. Kolla vad de växer!!!

                                   

Ovido - Quiz & Flashcards