Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 23 augusti 2021

Av Hübinettans Kennel - 23 augusti 2021 18:22

Visst kändes lite motigt att åka på en dygnstripp ner till västkusten och Backamo men så här efteråt är jag glad att jag for. Sandra och jag tog husbilen med fem hundar med oss och begav oss söderöver. Vi passde på att göra ett stopp i Lidköping för att hälsa på valpköpare, dvs Marianne och Joar samt Daisy och Franke. Där blev vi utfodrade med en supergod lasagne som Joar gjort.

Så styrde vi färden vidare mot Backamo och satte upp tältet inför nästa dags utställning. Sedan tog vid et lugnt utanför husbilen. Det var en mycket fin kväll!

 

Så blev det utställning och med mig hade jag Frasse, H Assar Bubbla. och Bella, H Thumbelina. Först ut var Frasse som blev etta i unghundsklassen med excellent och CK. Sedan var det en stor öppenklass som efter mycket springande Bella vann med excellent och CK. Sedan när vi tävlade om bästa tik så blev hon fjärde bästa tik och fick sitt sista CERT och blev därmed Svensk Utställningschampion. Då var man glad!! Jag räknade på hemvägen att Bella blev min 15:e egenuppfödda champion!

Frasse                                                                      Bella

     

Även i Norge var det utställning och där ställdes Wallesonen Tito, Keep Sparkling Autumn Glow, av Wenhe Hell. Det var hans första utställning och det klarade han bra och tog CERT.  Det är så kul när det går bra för Wallebarnen!

 


Ovido - Quiz & Flashcards