Hübinettans Kennel

Alla inlägg under juli 2022

Av Hübinettans Kennel - 25 juli 2022 10:42

Ännu en utställningshelg till ända med blandade resultat. Vi började i Märsta på Stoxa. Det var slaget där men mesta gräset låg kvar och det var så mycket gropar under det långa gräset så man var livrädd att ramla. Jag har två hundar med mig och det var Robin, H Rosebay Willowherb och Luna H Snorkfröken eller jag kallar henne Snorkis!! Robin hade aldrig varit på en utställning och inte tränat alls men jag tog en chansning och tog honom med. Första dagen så blev det släta excellent på båda hundarna men det var jag nöjd med på Robin. Andra dagen så slog Robin till och blev bästa hane med Nordiskt Cert och cert. Det  började med att jag visade honom till excellent och CK. Men eftersom jag hade svårt att springa tyckte domaren att jag skulle byta handler och det gjorde jag gladeligen och Mia hoppade in och visade honom till bästa hane. Är så otroligt glad för det. Tack än en gång Mia för detta!!! Snorkis fick samma som dagen innan tvåa i juniorklass med excellent.

Robin och Mia                     Robin med sina rosetter    Lilla Snorkis

     

Ska tillägga att det var kallt i Stoxa man fick frysa som vanligt höll jag på att säga för det har varit kallt på utställningarna i år. Men i Västerås sken solen och jag hade bytt hane hade med mig Frasse, H Assar Bubbla, Han vann öppenklassen med CK och slutade som tredje bästa hane med Rcert. Tyvärr ingen bild på honom som är bra.

Snorkis vann juniorklassen med CK. Tack alla runt ringen som hjälpte till och hejade!!  Och i Västerås var det plant och fint att springa!

Frasse                                   Snorkis

   


Av Hübinettans Kennel - 18 juli 2022 17:12

Först lite utställningsnyheter! Rut, H Charlotte Löfvensköld, har varit på en liten inofficiell utställning i Möklinta. Där visade matte Birgitta henne till ett BIR! 

 

En annan glad nyhet är att i Piteå placerade sig Nellie, Dog Rose Gold Neiully, i bästa tik och tog cert!! Nellie är efter H Bishop af Llandaft och H Rapunzel. Grattis till matte och Nellie!!

 

Valparna då hur har det gått? Jo nu är de åtta veckor och fyra har flyttat idag. Men innan tog vi posebilder på dem och bestämde vem som skulle heta vad samt var till veterinären och fick OK i rumpan. Här kommer de! Jag hade jättesvårt att välja vem som skulle bli kvar i kenneln men till sist stannade valet på den röda tiken.Lilla fröken Tussilago! Alla valpar är tingade men vi söker en fodervärd till den röda tiken.


H Tussilago Solskensnäsa       H Selma Selleri




        


     H Petronella                      H Fröken Hit och Dit      

            

H Nippertippan Tipsi Vips    H Herr Gurka

       

H Krakel Spektakel



 


Av Hübinettans Kennel - 11 juli 2022 19:50

Här kommer en kort rapport från valplådan!! Men först vill jag uppmärksamma husse Arne och hans Walter, H Walter Scott som blivit Viltspårschampion!! Ett stort Grattis till er två! Walter är bror till Lotta som är mamma till valparna!!

 

Valparna  då de växer och frodas och blir mer och mer små personligheter. Fortfarande söker vi en fodervärd i Västeråstrakten samt att vi har en tik kvar att tinga. Är du intresserad hör av dig!!

Så lite bilder på de små som fyller sju veckor idag!!

                       

Av Hübinettans Kennel - 10 juli 2022 10:53

Då var sommarens roadtrip över och jag är hemma igen. Resan började med att vi, dvs jag och Helene, åkte till Borås och en utställning. Jag hade bara Ingrid, Hübinettans Innocent Lady, med mig. Det var lite spännande för hon var ju inte utställd på ett år och bara tre gånger innan. Hur skulle hon tycka det var? Men hon skötte sig fint blev tvåa i unghundsklass med excellent och CK. Vi stannade i Borås tre nätter och från början var det ok men på söndag kom regnet och som det regnade. Blåst och regn blev denna veckas signum. På måndag packade vi ihop oss och styrde kosan mot Ullared Gekås. Varken jag eller Helene hade varit där tidigare så det var premiär! Visst det var mycket folk, stort med massor av grejor men inga köer. Två timmar spenderade vi där och sedan var vi less och färden gick vidare mot Kalvs camping. En mycket mysig liten camping vid en sjö. Där gick vi bla annat i bokskog  besökte ett mysigt cafe men slappade mest. Samt att vädret fortsatte att inte vara bra.

Färden gick vidare till Kärna och Bea och Rickard där vi äntligen fick en eftermiddag i solen. Där blev det skaldjursafton samt bad av folk och hundar. Tack Bea och Rickard för er gästfrihet.

Så åkte vi till resans sista mål Tvååker och två dagars utställning. Första dagen var inte så kul Ingrid fick ett VG på grund av att domaren fick inte titta på tänderna annars toppen kritik. Dag nummer två var jag tveksam om att gå in med henne men gjorde det och den domaren var så fin med henne och vi vann unghundsklassen och fick CK. Till sist fick vi även reservcertet!

Vi skippade finalerna och packade ihop och styrde hemåt. En fin vecka trots att vädrets makter inte var med oss blåst, regn och kyla samt lite sol däremellan. Jag har aldrig frusit så mycket tack och lov för min stora fleecetröja. Tack till  reskompisen Helene för en bra och vilsam vecka trots vädret och samt tack till alla trevliga människor runt omkring oss. Nu blir det att vara hemma igen och pyssla med valparna som blir su veckor i morgon en tikvalp är otingad och vi söker fodervärd till en tik. Mer om valparna kommer i morgon!!

       

   

Ovido - Quiz & Flashcards