Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 10 juli 2022

Roadtrip!!!

Av Hübinettans Kennel - 10 juli 2022 10:53

Då var sommarens roadtrip över och jag är hemma igen. Resan började med att vi, dvs jag och Helene, åkte till Borås och en utställning. Jag hade bara Ingrid, Hübinettans Innocent Lady, med mig. Det var lite spännande för hon var ju inte utställd på ett år och bara tre gånger innan. Hur skulle hon tycka det var? Men hon skötte sig fint blev tvåa i unghundsklass med excellent och CK. Vi stannade i Borås tre nätter och från början var det ok men på söndag kom regnet och som det regnade. Blåst och regn blev denna veckas signum. På måndag packade vi ihop oss och styrde kosan mot Ullared Gekås. Varken jag eller Helene hade varit där tidigare så det var premiär! Visst det var mycket folk, stort med massor av grejor men inga köer. Två timmar spenderade vi där och sedan var vi less och färden gick vidare mot Kalvs camping. En mycket mysig liten camping vid en sjö. Där gick vi bla annat i bokskog  besökte ett mysigt cafe men slappade mest. Samt att vädret fortsatte att inte vara bra.

Färden gick vidare till Kärna och Bea och Rickard där vi äntligen fick en eftermiddag i solen. Där blev det skaldjursafton samt bad av folk och hundar. Tack Bea och Rickard för er gästfrihet.

Så åkte vi till resans sista mål Tvååker och två dagars utställning. Första dagen var inte så kul Ingrid fick ett VG på grund av att domaren fick inte titta på tänderna annars toppen kritik. Dag nummer två var jag tveksam om att gå in med henne men gjorde det och den domaren var så fin med henne och vi vann unghundsklassen och fick CK. Till sist fick vi även reservcertet!

Vi skippade finalerna och packade ihop och styrde hemåt. En fin vecka trots att vädrets makter inte var med oss blåst, regn och kyla samt lite sol däremellan. Jag har aldrig frusit så mycket tack och lov för min stora fleecetröja. Tack till  reskompisen Helene för en bra och vilsam vecka trots vädret och samt tack till alla trevliga människor runt omkring oss. Nu blir det att vara hemma igen och pyssla med valparna som blir su veckor i morgon en tikvalp är otingad och vi söker fodervärd till en tik. Mer om valparna kommer i morgon!!

       

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards