Hübinettans Kennel

Alla inlägg under november 2022

Av Hübinettans Kennel - 21 november 2022 11:42

Oj vad fort det går de små är redan tre och en halv vecka. De har börjat äta vanlig mat men än är nog mamma bäst. De har blivit avmaskade för första gången och maskmedel var ingen hit. Jag har bestämt namn på dem och eftersom detta är en musikkull så blir det låtar från Björn Skifs som jag gillar jättemycket!!

Namnen är som följer: Hanar Pinewod Rally, Half Breed, Chevrolet, Vild och Vacker, Michelangelo samt Hooked on a Felling. Tikarna heter Lady och Silly Milly.

Nu är det möjligt att besöka oss och titta på de små liven. Det finns fortfarande några hanar att tinga och så kommer det lite bilder på gullungarna.

                   

Av Hübinettans Kennel - 4 november 2022 12:49

Så har första veckan gått och alla valpar mår bra och så även Semlan som är en kanonmamma. När valparna föddes vägde de mellan 260 och 325 gr och när jag vägde dem idag så vägde de mellan 426 och 648 gr. Ni kan se den stora killen med blått band på bild. Semlan äter som en häst men känns ändå mager så hon ger verkligen valparna vad de behöver. 

November är enligt mig årets tråkigaste månad men några ljuspunkter har den i alla fall och just nu är det valparna som det är så rofullt att sitta och titta på Det finns hanar att tinga så ni är välkommen att höra av er. Jag personligen tycker hanar är mer goa och tillgivna är tikar. Men jag vet att många människor tror att det är lättare med tikar. Så lite bilder på valparna De är väldigt jämna och fina i färgen.

           

Ovido - Quiz & Flashcards