Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 26 maj 2022

Av Hübinettans Kennel - 26 maj 2022 09:06

För mig är att åka på utställning mer än bara själva utställningen. Det handlar om sånt som att umgås med vänner och hitta på roliga saker. Senaste helgen gick resan till Åland och där Sandra och jag besökte vi Mia i Djurvik. Det blev en mycket trevlig dag med god mat, träffa hästar besöka havet samt bad i hennes tunna.


        

Dagen efter var det dags för utställning. Med mig hade jag Bella H Thumbelina, samt Frasse, H Assar Bubbla,. Båda hundarna fick excellent och CK och slutade med att Frasse blev fjärde bästa hane och Bella andra bästa tik med reservcert. Blev bara en bild på Frasse.

 

Så var det att åka hem igen och vänta på valpar som jag trodde skulle komma i slutet av veckan men se Lotta hade andra planer. Jag vaknade tidigt på måndags morgonen av att det pep i min sång och där hade den första valpen kommit i min säng. ag flyttade ner valpen i valplådan och Lotta med den. Lotta vilade sig en lång stund så jag började bli orolig men så började de andra komma och det slutade med fem tikar och två hanar. Det finns några tikar att tinga så hör av dig om du är intresserad. Du kommer kunna följa deras första tid här på bloggen.  Valparna kommer att levereras efter den 18 juli då de är åtta veckor!!

 


Ovido - Quiz & Flashcards