Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 11 mars 2023

Vad har hänt och händer nu!!!!

Av Hübinettans Kennel - 11 mars 2023 12:29

Jag har inte skrivet på ett tag det har varit några hektiska veckor med allt möjligt som jobb, familj och hundar. Det som varit tungt är att kenneln förlorat två gamlingar och en som fick gå alldeles för tidigt och det de hade gemensamt heter cancer. Min fina Lizzie blev 14,5 år och levde ett långt och bra liv. Franke var också till åren men inte så gammal han blev 12. Men Klara fina Klara hann inte fylla åtta år innan fick lämna oss. Så det var som en liten familj som lämnade för Lizzie och Franke är föräldrar till Klara. 


Lizzie                                      Franke                          Klara

     

Något roligare är då att Luna nu fått sin bebis för det var bara en i hennes mage. Det blev en liten tjej och hon vägde 400 gr samt stannar i kenneln. Måste hitta på ett bra namn för förra gången jag fick en valps blev det väldigt dyrt och det blev det denna gång också. Den förra valpen hette Million Dollar Baby och skulle behöva ett liknande namn till den lilla tiken. Och på tal om dyrt man  kan undra hur priserna gått upp för jag fick ta snitt på Strömsholm dagtid vardag och det kostade 40000!!!

   

Till sist så söker jag en fodervärd till min lilla Tussan hon skulle må bra av att vara ensamhund. Max tio mil från Västerås. Detta var allt för denna gång!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards