Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 12 maj 2023

Lite av varje!!

Av Hübinettans Kennel - 12 maj 2023 11:14

Det är nu konstaterat att Sazza är dräktig så det blir valpar i början av juni. Sazza är ju SEUCH och hon har B på sina höfter. Vi har inte gjort BPH men kommer att göra det i höst det har inte funnits möjlighet till det. Hon är en lugn tik och mamma till en kull tidigare med mycket fina valpar. Hon är testad för microthphalmia och har en markör men eftersom pappan till valparna ar fri gör det inget. Hon har en vacker irländsk päls. Murphy är en ståtlig hane på den större sidan och har även han lämnat en kull med mycket fina valpar. Han är SEUCH, FIUCH har flera CACIB samt godkänt anlagsprov i viltspår och gjort BPH med skott och klarade det bra. Det blir en myck spännande kombination med inavelsgrad 0,0%. Vi ser verkligen fram mot detta och vi söker fodervärd till både hane och tik i denna kull.

 

Förra helgen blev det årets första tur med husbilen och som vanligt var en trevlig resa med mycket umgänge och skratt.

Vi startade i Skara där vi upptäckte att vi inte hade något vatten fast jag visste det var påfyllt. Troligen hade fryspluggen löst ut för det var för kallt på natten. Men då kom mina valpköpare Marianne och Joar med en stor dunk vatten så vi klarade oss. Utställning då jag hade Olle och Snorkiz med mig och första dagen fick Olle inget CK men det fick Snorkiz och hon blev sjätte bästa tik med reservcert. Efter det gick färden till Tånga Hed och nästa utställning där blev det tvärtom Olle vann öppenklassen fick CK och slutade med tredje bästa hane och reservcert. Snorkiz fick inget CK men blev BIR unghund. Så var det bara den långa resan hem med två trötta damer . Här kommer också lite bilder.

                        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards