Hübinettans Kennel

Alla inlägg under oktober 2023

Av Hübinettans Kennel - 8 oktober 2023 11:32

Jag har varit dålig på att uppdatera men det har varit mycket ett tag med sjukdom och massa jobb!! Men här kommer en liten uppdatering om vår sista helg med bussen. Färden gick mot Palanga i Litauen. Vi åkte via Nynäshamn och med färja mot Ventpils i Lettland för vidare färd mot Palanga. Vädret var toppen så det blev lite av en solsemester. Naturligtvis var det utställning vi skulle på och den varade i tre dagar. Det var jag, Sandra och Mia samt åtta hundar med oss, fyra wheaten, tre borderterrier och en kerry blue. Jag hade med mig Olle och Bella som båda lyckades ta det jag hoppades på dvs Litauiskt championat samt varsitt CACIB. Det var en lyckad resa med andra ord. Men det är ett så fint område vi var även på stranden och vi kände på vattnet och det var inte kallt. Maten var god vi åt lunch på restaurangen i området. och en dag hade de en gryta som såg ut som dillkött men jag frågade vad det var och det var gristungor i sås så den rätten åt jag inte. Till kvällarna hade vi turats om att laga mat hemma som vi åt. Kan bara säga att dit åker jag gärna igen och när man delar på det så blir det ju värt att resa. Till sist lite bilder från resan.

           

Ovido - Quiz & Flashcards