Hübinettans Kennel

Alla inlägg under april 2023

Av Hübinettans Kennel - 28 april 2023 11:12

Efter att åkt buss med elever genom Europa i mer än en vecka och 358 mil kom jag hem förra lördagen. Jag var så trött så tanken att gå på utställning dagen därpå kändes som att klättra över ett berg. Men jag somnade kl 15 på eftermiddagen och sov till fem på morgonen och då kändes det ok att fara på utställning som dessutom var i Västerås.

Jag hade Olle med mig och på plats väntade Rut, H Charlotte Löfvensköld och Snorkiz som egentligen heter Luna men på utställning är hon Snorkiz. H Snorkfröken. Först ut var Olle som vann öppenklassen med Excellent och CK och belv sedemera bästa hane. Så var det Rut som fick VG för domaren tyckte hon såg för bebisaktig ut för sina 14 månader. Så var Snorkiz som vann unghundsklassen och fick Excellent och CK. Det hela slutade med att Olle blev BIM och Snorkiz fick reservcert. Så det var verkligen värt att masa sig dit!! Lite bilder också!


         

Så är det ju så vi söker fodervärd till en snart ettårig tik. Hon är glad och kelen och älskar att vara med. Hon heter Tussan är du intresserad hör av dig.


Av Hübinettans Kennel - 14 april 2023 09:56

Det händer inte så mycket nu men snart hoppas jag att det ändrar sig. Först om Liten har inte kommit på något bra namn än Men tror hon ska heta H One For The Road. Hon växer och är en mycket glad valp trots hon är ensam och som tur är har on en mamma som är med henne hela tiden. Nu är hon fem veckor och älskar mat samt att leka med sin fågel. 

   

Som jag skrev tidigare så söker jag en fodervärd till vår Tussilago. Du bör bo i närheten av Västerås. Jag har ingen bra bild men ska försöka ta det. Tussan är en glad och sprallig tjej men skulle behöva vara ensamhund och få all den uppmärksamhet hon vill ha.


Till sist så har Sazza varit på besök hos den stilige Murphy  så vi hoppas på valpar i början av juni. Mer om denna kull kommer när säkert vet att det blivit valpar. Men det är en mycket spännande kombination.


Murphy                                Sazza

      

Ovido - Quiz & Flashcards