Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 1 mars 2020

Av Hübinettans Kennel - 1 mars 2020 08:47

Äntligen utställning igen för på våren är det nästan inga utställningar. Denna gång bar det av till Södertälje och terrierklubbsutställning. Mina trogna chaufförer Helene  och Mia dök upp här kl halv sju på morgonen och så bar det iväg. Bilen var verkligen fulllastad med tre kvinnor, sju hundar och diverse packning som tur är det en takbox också.

Jag hade Selma, H Queen Bitch och Viola, H Purple Eye på plats var även H Sir Lancelot och H Lillium Nightflyer, Almus.

Först ut var Selma och jag ska ärligt säga att jag inte tränat så mycket med henne och till en början var hon sjövild av alla lukter och intryck. Men efter ett par varv i ringen så landade hon och vi slutade som tvåa i valpklass 6-9 månader. Jag är verkligen nöjd med hennes debut.

Selma

 

Så var det pojkarnas tur Lancelot i unghundsklass som han vann med excellent och CK Han blev också BIM unghund. Almus i öppenklass blev tvåa med excellent och CK och fick även reservcertet. Hanarna visades av sina mattar Ingegerd och Lena.

Lance                                                                                     Almus

     

Sist ut var då lilla yrvädret Viola som vann öppenklassen med excellent och CK

 

Så allt som allt var det en lyckad dag med trevligt sällskap och mysiga hundar. Nu får vi vänta ett bra tag innan nästa utställning om vi inte hittar någon inofficiell för att bara fara och träna på.


Ovido - Quiz & Flashcards