Hübinettans Kennel

Direktlänk till inlägg 4 maj 2022

Årets första med bussen!!!

Av Hübinettans Kennel - 4 maj 2022 09:24

Så var det dags för årets premiärtur med bussen. Målet var Tånga Hed och Backamo för tvådagarsutställning. Vi var fyra fruntimmer och tio hundar som begav sig iväg. Första stoppet var att tanka nedanför Örebro och den platsen ger mig alltid lite ångest sedan jag tankade fel men nu blev det rätt men har aldrig tankat så dyrt 25,87 per liter.

 

Väl framme i Tånga Hed träffade vi ytterligare vänner och slog upp förtält till bussen som vi blivit ganska duktiga på nu. Sedan var det fram med grillen och grilla god mat. God mat är en viktig del av våra resor.

 

Så var det utställning och det var en engelsk domare Båda mina hundar fick excellent men inget mer och det kändes inte som han ens tittade på de hundar som var med med irländsk päls men det borde man ju förstått. Nåja det var en trevlig dag med många trevliga människor.

Olle

 

Efter det for vi till Backamo och vägen dit var som en berg och dalbana. Man kan säga att det gick upp och ner hela tiden. Väl framme upp med tält laga mat alla var utsvultna eftersom det fanns ingen servering i Tånga Hed. Så ännu en kväll i glada vänner lag. Upp igen och utställning domarändring var det och jag tänkte hoppas det går ändå. I tidigare raser var det många G och VG så när jag gick in med Olle och han fick VG så tänkte jag skippa Sazza men Helene peppade mig så jag gick in och vad händer jag blev tvåa i öppenklassen med excellent och CK. Tiken före mig var redan champion så jagfick certet och det förgyllde verkligen upp min dag och resa. Nu har Sazza två cert ett till och hon är champion. Olle ska få vara hemma och växa på sig ett tag han är ännu så gänglig och behöver mer kropp.

Lite bilder först Olle sedan Sazza!

       

Säger tack till mina reskamrater Helene Sandra och Mia även till Rickard och Bea för en trevlig helg med god mat och umgänge.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hübinettans Kennel - Lördag 13 april 11:36

Här har vi några posebilder på de små och jag kan säga att det var svårt att välja vem jag skulle spara. H Doctor Zhivago                H Onkel Vanja             H Anna Karenina                H Margerita     Några bilder från när v...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 9 mars 09:36

Här händer det saker jag har varit på Lanzarote med barn och barnbarn en vecka och när jag kom hem hade det verkligen hänt saker i lådan. Men först till några av mina valpköpare som varit på utställning och gjort bra ifrån sig.  Det är Birgitta med R...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 25 feb 16:33

Nu får vi gratulera Agneta med  Skorpan, H Suzanne, som tagit diplom i Nosework. Jag så stolt över mina valpköpare som visar upp sina hundar i olika sammanhang.    Valparna har hunnit bli 13 dagar och de är så knubbiga mamma Bella måste ha gräddm...

Av Hübinettans Kennel - Söndag 18 feb 11:08

Vill börja med en glad nyhet jag röntgade Rut, H Charlotte Löfvensköld, och blev så glad när hon hade fria höfter dvs B. Rut blir nog den som blir mamma till min nästa kull för alla andra tikar löpte samtidigt nu i januari:      Så har det hän...

Av Hübinettans Kennel - Lördag 20 jan 10:06

Men det kommer bli fler för nu börjar det hända saker igen. Först ska jag berätta om mina duktiga valpköpare som varit ute och tävlat. Birgitta och Ida har varit på utställning i Vilsta med två av valparna från Isfolket-kullen. Det var Alfred och Rud...

Ovido - Quiz & Flashcards