Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 20 juni 2016

Av Hübinettans Kennel - 20 juni 2016 08:58

Lite tokig är man nog som kliver upp klockan fem en söndagsmorgon och sätter sig och åker till Leksand. Visserligen inte så långt men fem på morgonen är man inte så pig. Tur jag har en chaufför som är piggare än jag! Nåväl man kan inte låta bli att piggna til när man åker genom ett försommarvackert Dalarna med så mycket blomster som lyser upp  naturen. Väl framme så blev det då dags för utställning igen och jag hade tre hundar med mig. Castor, Bishop och Lillan. Castor startade som nummer ett och den som visade honom var min vän Werner. Castor  vann sin klass med CK. Sägas ska också att Castor fyllde ett år förra veckan. Så var det Bishops tur han slutade som tvåa i championklass med CK. Det blev dags för bästa hane  och det slutade med att Bishop blev trea med reservcacib som blir ett riktigt CACIB när den som skulle fått det redan är internationell champion.

Och Castor som på sin andra officiella utställning tog sitt andra CERT båda gångerna visad av Werner så han får gärna fortsätta visa honom!!!


Hübinettans Bishop af Llandaft aka Bishop                   Hübinettans Dodge Custom Royal aka Castor

                                                   
          


Så var det Lillans tur som blev tvåa i championklassen och så småningom trea i bästa tik med reservcacib som slutade med ett CACIB. Min fina lilla tjej

Hubinettans Lily of the Walley aka Lillan

  

Här kommer några fler bilder från dagens händerlser!

         


Ovido - Quiz & Flashcards