Hübinettans Kennel

Alla inlägg den 24 juli 2016

Av Hübinettans Kennel - 24 juli 2016 18:41

I helgen har det varit utställning både i Sverige och Danmark. Det blev många fina resultat att glädjas åt. KAn börja att berätta att i Danmark, på lördagen, tog Hübinettans King Trushbeard aka Malik sitt andra Cert och han nu bara ett kvar till championat. I dag söndag tog sonen, Extra´s High Five, till min Hübinettans Million Dollar baby sitt sista cert och blev därmed dansk och svensk champion. Jag tror att om jag inte räknat fel är detta den fjärde championen efter Dollar. Stort Grattis till Janne, Nilla och Bittan.

Jag har varit i Köping och sprunget i ringen och det var 30 plus och solsken så det vara varmt. Med mig hade jag fyra hundar. Först ut var Björn, Hübinettans One Vision, och det var första gången han var på en utställning. HAn klarade det bra och vann öppenklassen med CK samt fick ett reservcert.

Så var Bishops tur han slutade som tredje bästa hane med reservcacib som blir ett riktigt CACIB.

Så var det flickornas tur och först ut var Klara, Hübinettans Christine de Pisan, som blev tvåa i juniorklassen med excellent!! Så var det bara Lillan kvar och hon vann championklassen, med CACIB och slutade som bästa tik och även BIM.

Gick även in med en uppfödargrupp som vann med HP!!!

En mycket trevlig dag och tack mina valpköpare för jag fick ställa Björn, Tack Elisabeth som hjälpte till med logistiken, tack Ia som hjälpte mig visa Björn. samt alla ni andra vänner som hjälpte till och uppehöll en trevlig stämning så det känns så kul att vara på utställning.


Björn                                Sandra med Lexus BIR och jag med Lillan BIM

   

Ovido - Quiz & Flashcards